Wymogi administracji państwowej |
|
Wymogi administracji państwowejKażde z narzeczonych powinno wziąć ze swojego USC odpis skrócony aktu urodzenia. Znaczki skarbowe potrzebne do tej czynności kosztują 20PLN (można zwrócić się o przesłanie tego odpisu z USC właściwego miejscu urodzenia do urzędu właściwego swojemu miejscu zamieszkania. Odpis jest ważny przez 3 miesiące). Następnie narzeczeni powinni pójść do kierownika USC właściwego dla miejsca zamieszkania któregokolwiek z narzeczonych, gdzie muszą złożyć tak zwane "zapewnienie". Należy również złożyć podanie (wzór znajduje się oczywiście na miejscu) o zaświadczenie, które stwierdza brak okoliczności, które mogłyby wyłączać w danym przypadku zawarcie związku małżeńskiego. Zaświadczenie to należy złożyć następnie w parafii, w której narzeczeni planują wziąć ślub. Narzeczonych czeka również wypełnienie oświadczenia o przyjmowanych po ślubie nazwiskach przez małżonków oraz ich przyszłe potomstwo. Znaczki skarbowe potrzebne do opisanych czynności kosztują odpowiednio: - 75 PLN - sporządzenie aktu małżeństwa - 5 PLN - wydanie zaświadczenia - 1,5 PLN - podanie Urząd stanu cywilnego wydaje 3 kopie zaświadczenia o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Jedno otrzymują narzeczeni po ślubie, drugie pozostaje w dokumentach kościelnych a trzecie Urząd Stanu Cywilnego właściwy dla parafii, w której miał miejsce ślub. Wszystkie formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego załatwiać należy najwcześniej 3 miesiące przed wyznaczoną datą ślubu, ponieważ zaświadczenia USC zachowują ważność dokładnie przez 3 miesiące. |